Sunday, December 30, 2012

تحولات سوریه ... افشای یک خبر دروغ و بیشرمانه دیگر از رسانه های حکومتی جمهوری اسلامی ایران


اشتباه انسان دوستانه خانم گوینده خبر در انتشار یک عکس ، در فیس بوک شخصی اش؟! یا دروغ بزرگ یک شبکه خبری؟!




این خانم " خديجة بن قنة " ، گوینده خبر (اهل الجزایر) در شبکه الجزیره قطر است . در 27 سپتامبر 2012 (تاریخ ، بنا به این عکس) وی تصویر زیر را با ذکر منبعی اینترنتی ، بر روی صفحه فیس بوک شخصی خود می گذارد .




در توضیحات همراه عکس (بالا) ، در صفحه فیس بوک خانم " خدیجه بن قنه " ، مطالبی درباره اینکه این دختر بچه فقیر و مریض ، نیاز به کمک دارد و مبتلا به یک بیماری خطرناک است (= هیدروسفالی - جمع شدن آب در مغز) ، آمده و ذکر شده که این کودک اهل سوریه می باشد .

و در توضیحات داده شده ، هیچ اشاره ای به اینکه ، این کودک توسط سلاحهای شیمیایی - میکروبی نیروهای ارتش رژیم بشار اسد ، هدف قرار گرفته و به این روز در آمده ، نشده است .


***


در 29 - 12 - 2012 ، یک وبسایت وابسته و حکومتی متعلق به رژیم بشار اسد در سوریه ، به نام " سیریا مور " ، به انعکاس اشتباه مجری شبکه الجزیره با این عنوان پرداخته است .

سریال دروغ های ساختگی ادامه دارد ..... خديجة بن قنة .. گوینده شبکه الجزیره ..عکس کودک ویئتنامی را بجای کودک سوری منتشر کرد!!؟@




همانطور که می بینید ، این وبسایت حکومتی و وابسته به رژیم بشار اسد ، تنها و تنها از انتشار عکس این کودک بیمار ویئتنامی به نام کودکی بیمار در سوریه (و تعداد لایک ها و کامنت ها) تعجب کرده است و از گوینده خبر شبکه الجزیره ، بابت انتشار این عکس در فیس بوک شخصی اش انتقاد و وی را دروغگو خطاب کرده است ؛ و هیچ اشاره ای به این موضوع نکرده است که مثلاً شبکه الجزیره به دروغ مدعی استفاده رژیم بشار اسد از سلاح شیمیایی شده و ارتش سوریه از سوی شبکه الجزیره بعنوان مقصر در آسیب دیدن این کودک شناخته شده .

و امّا لینکهایی که بدرستی نشان دهنده سوری نبودن این کودک است | یک | دو | سه


***


و اما کاسه داغ تر از آش باصطلاح وطنی!




سایت حکومتی و وابسته " شیعه آنلاین " ، در 10 - دی - 1391 ، بدون ذکر هیچ گونه منبع و صرفاً با تکیه بر یک عکس کوچک ، اینگونه تیتر زده و اینطور نوشته است . (خودتان توجه کنید!)


 اکنون همگان می دانند که این تصویر کودکی ویتنامی است که در جنگ آمریکا علیه ویتنام در دهه های 60 قرن گذشته میلادی توسط سلاح های شیمیایی آمریکا مورد حمله قرار گرفت و جان باخت.
 
به گزارش شیعه آنلاین، در جدید ترین دروغ بزرگ شبکه الجزیره قطر در سوریه که به یک رسوایی و جنجال تبدیل شده است، این شبکه تصویر کودکی را نشان داد و مدعی شد که این کودک با استفاده از سلاح شیمیایی توسط نیروهای حکومت سوریه مورد حمله قرار گرفته است.
 
اما تنها یک روز پس از انتشار این تصویر و جوسازی الجزیره و دیگر رسانه های عربی علیه «بشار أسد» رئیس جمهور سوریه و حکومتش، حقیقت امر فاش شد.
 
اکنون همگان می دانند که این تصویر کودکی ویتنامی است که در جنگ آمریکا علیه ویتنام در دهه های 60 قرن گذشته میلادی توسط سلاح های شیمیایی آمریکا مورد حمله قرار گرفت و جان باخت.
 
از سوی دیگر روز گذشته نیز «أکثم سلیمان» خبرنگار شبکه خبری الجزیره در برلین آلمان از استعفایش به دلیل دروغ های الجزیره خبر داده بود.
 
 
***
 
 
قضاوت با شما !

No comments:

Post a Comment